Piggelin Boye

Red Boye idag. Var ju ändå hemma, Natta är sjuk och maja skulle ut och rida. Solen sken och det var tio plusgrader, gyllene tillfälle eller vaddå??? :D

Vi red minkvägen och en liten väg som jag kallar lådvägen (det är typ en djurfälla på ena sidan av den vägen :O). Jag tror inte att jag fick till så många normala skrittsteg på hästen idag.

Han var jättesnäll ända till vi stötte på några skiiiitfarliga grangrenar. Då började han studsa och galoppera på stället lite, och efter det kom han på att det var så mkt roligare att trava/takta än att skritta. Och när han fick trava skulle han galoppera. Men han hade mycket överskottsenergi, han lugnade sig lite efter ett tag.

Hahaha han testade lite idag, först skulle han ju studsa runt och hålla på, och när han märkte att jag bestämte hur fort han ska springa så kom han på att han skulle kolla vem som bestämmer om han går alls! rätt som det var så stannade han och stod i typ 30 sek innan han gick igen. jag smackade och smackade och drev och han vara stod och typ halvsov, den lille skiten! så är han så gullig så man kan inte riktigt bli arg på honom!

Aja, nu ska man kanske ta reda på när man börjar imorrn. Chaoooo

//Lovis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0