Ridtur

Red ordentligt för första gången på typ en vecka idag :P Har varit i en svacka typ och inte haft nån lust alls till att rida. Men idag hade jag det :D Tibbe hade såklart massor av överskottsenergi lagrad och studsade och hoppade upp och ner i början haha. Det gick inte att få nåt vettigt gjort, så jag travade på en volt ett tag och lät honom springa av sig lite.

När han inte kändes som en tickande bomb längre började jag jobba med att flytta ut bakdelen på volten i skritt och trav. Det gick över förväntan :D Jag tycker det är allra svårast att flytta baken på volt, så jag är nöjd över mig själv. Fick bra flyt i vänster varv också idag :) Flyttade ju såklart inga längre sträckor, kanske 6-7 steg till att börja med. Det är bättre att flytta korta sträckor ofta, än långa sträckor på en gång.

Jag har inte lagt ner så mycket tid på sidvärtsrörelser än, jag har velat stärka honom ordentligt i gångarterna först så att han ska ha ärliga förutsättningar för att klara det jag ber om. Men nu har jag börjat höja ribban lite, för jag tycker att både han och jag är redo för det. :)

När jag kände mig nöjd så gick jag en liten poromenad med honom tillsammans med Elin, shanti, Linn, Tova / Vera. Tihi, på vägen hem busade Tibbe jättemycket tihi :P




Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Tack! ;D Hehe och marianne som säger tvärtom, att jag ska ge mindre eftersom tygeln blir slak.



Näe gjorde inte illa mig, har lite blåmärken men det är ingen fara.

2011-03-22 @ 07:33:02
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0