RIP lädergrimman
Jag och Lovis bestämmde och för att rycka Veras man. Jag trodde inte att hon skulle reagera nånting alls på det, men så fel man har! Vi började i lillstallet, gick okej till en början. Men sen blev Vera sur och försökte tränga in Lovis i väggen. Lovis sa till Vera snällt men det sket ju Vera fullständigt i. OCh sen när Vera gick överstyr och blev för mycket så röt Lovis till åt henne. Vilket resulterade i att Vera blev sjukt förbannad, slängde sig bakåt så min fina lädergrimma gick i 3 delar och gick sen in i sin box.

Väl inne i boxen stod hon så snällt och oskyldigt. Hon är så jäkla nonchalant! Vi ville andvända en lädergrimma när vi skulel fortsätta ifall att hon skulle resa sig (som hon var påväg att göra i lillstallet) eller kasta sig igen. Så vi lånade Helenas, eftersom den var för liten för Zebbe. Så vi tog på hennes Zebbes lädergrimma och gick in till storstallet. Väl där så fortsatte Lovis med ryckningen, vilket resulterade till att Vera vart skitförbannad igen.

Lovis hann undan precis några gånger när Vera försökte tränga in henne mot Boyes boxdörr. Så jag tog över när hon började bli farlig. Och jag gjorde ju inte saken bättre, hon vart förbannad på allt och alla som ens rörde vid hennes man? Så mot mig stegrade hon, sparkade och höll på. Till slut blev vi tvugna att ge upp, hon blev för farlig. När pappa kom till stallet skulle pappa klappa Vera på halsen, då hade hon smällt ut en framhov mot han. Tur att den inte träffade.

Vi tror att hon är påväg att bli brunstig, jag hoppas det iallafall. Annars har hon väl helt enkelt ett jäkla humör. Hon har blivit lite sparkig och så även när jag rider. Eller ja, lite och lite. Tibbe och Hanna är de enda hon inte har sparkat mot. Vi ska fortsätta en annan dag med ryckningen. Ska filma även då så ni kan få se hur hon betér sig. Suck, vad skulle jag med ett sto till?!


Kommentarer
Postat av: Lovis

Jag tror att hon kommer acceptera det efter ett tag. Det är lätt hänt att hästen ser det som en lek oxå när man rycker manen på dom eftersom hästarna i hagen ofta biter varandra i mankammen då de leker. Men vi får ta en bit i taget och inte stressa upp henne så mycket.

2011-03-27 @ 11:11:37
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0