Slutmätt!

Idag red jag ner tibbe till kliniken för han skulle slutmätas. Jag har gruvat mig hela veckan inför att RIDA ner honom (86:an you know) men det gick över förväntan! det var nog mest jag som var spänd haha x)

Bron över ån gick han över som om han aldrig gjort annat och han reagerade inte på nån bil när vi skulle över
86:an.

Det var tänkt att jag skulle gå över en äng och sen genom några villaområden för att komma till kliniken så att jag skulle slippa gå bredvid 86:an. BARA för att dom sa att jag bara skulle över vägen och inte gå bredvid så gick jag med på att rida ner. Mamma kände 3 hästar som blivit ihjälkörda på den vägen och nej, jag vill inte att Tibbe ska bli nästa. :(

iaf så var den där stigen över ängen som jag skulle över inte upptrampad, så jag var tvungen att gå ca 60-70 meter bredvid vägen. Det kan låta löjligt att nojja över det, men det kan komma 100 personbilar och det går bra, men kommer det EN lastbil så är det kört...Tänk på det!

Maja (som var snäll och följde med) kollade så att det var HELT bilfritt och sen travade vi förbi stället fort som f*n. Haha den enda bilden tibbe tyckte var läskig var när det kom en bil med en kälke på taket <3

resten av vägen gick smärtfri. När vi skulle över ett övergångställe så gick maja fram (jag stannade i skogen) och stannade bilarna åt mig, sen kom jag ut ur skogen med tibbe och gick över. haha måste sätt ganska roligt ut!

jag var tidig, så tibbe fick vänta i ca 1 timme i en box på kliniken, så jag och maja passade på att hälsa på Starla. :) Hon verkar glad över att vara hemma igen!

Sen var det mätning... Hur blev då slutmåttet på min prins??? Jo, hela 137,5 :D Det betyder att han växt 9mm. Förra gången var han 136,6.

På vägen hem blev han lite hetsig och taktade och höll på, men det gick bra. I stallet gick han nöjd in i boxen iaf, men tror ändå han tyckte det var roligt med lite miljöombyte! Öronen frammåt hela tiden, lillplutten! <3

(tråkigt inlägg utan bilder, men den här datorn är sämst, den laggar såfort jag försöker gåra nåt!)

//Lovis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0