Tagit beslutet

Det är en sak att säga att man ska göra det, en helt annan sak att verkligen göra det.

Följde med Maja till Kliniken idag med Zalle. Dom röntgade haserna på honom för att se ifall det blivit någon förändring. Fingers crossed!

Malin skulle ner till ridhuset med Tibbe idag. Starla fick vila.. Vet att hon hatar det, men jag orkade verkligen inte idag.... :(

Helt öppet. Jag ska inte ha kvar Starla. Jag tycker verkligen om henne och hon trivs verkligen jättebra hos mig, hon har som sagt blivit en helt annan häst sen jag tog henne. Men.. Jag kommer sakna henne jättemycket, och det känns förjävligt rent ut sagt att behöva lämna bort henne, känns som att jag sviker henne. Men dom skulle fråga marita om hon vill ta henne. Jag tror att hon är starlas människa :')

Jag tror att jag tog rätt beslut både för henne och mig. Det känns bra, samtidigt som jag känner mig lite nere. jag kämpade verkligen för den där hästen... Räddade hennes liv, Byggde om i stallet, fick massa skit, slet som ett as för att hinna med allt.. Kanske det var meningen att jag skulle hålla henne kvar tillräckligt länge för att Marita skulle få henne..?

Christina är iaf världens snällaste människa, förstod precis hur jag kände osv. inga sura miner. som det ska vara.

Jag gjorde som jag sa. Jag gav henne en chans. Jag försökte. Men det gick inte. that's it. nu vet ni iaf.




Kommentarer
Postat av: Helena

Vi har pratat mkt om detta i stallet du å jag, jag vet hur du känner dig men du gör det rätta.. det kommer såklart vara ledsamt å tråkigt men samtidigt så får starla det säkerligen bra hos Marita & får den ridning & motion hon behöver /förtjänar. Du har massa saker att se fram emot under våren/sommaren med tävlingar osv & sen(förhoppningsvis) får jag ju åxå en "egen" häst att ha i stallet som jag givetvis vill att du ska låna nån gång.=)



2011-03-10 @ 21:04:01
Postat av: Sandra

Usch vad tråkigt! :( Men du gjorde det bra som tog henne och försökte i allafall, och du kommer inte att svika henne om du lämnar tillbaka henne.. Det skulle vara sämre om du hade kvar henne och började tycka det var jobbigt och inte funkade, så känns det bättre att lämna tillbaka henne så är det det rätta :)

2011-03-10 @ 21:04:57
URL: http://strawberryblondee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad tråkigt :'( Men det kanske är som du säger, att det var meningen att Marita skulle få henne. Jag tycker i alla fall att du har varit jätte stark och tålmodig som klarat av att ta hand om henne och Tibbe. Även fast det här kanske känns jätte hemsk för dig så får du påminna dig om att du gjorde en Stor handling som tog hand om Starla och att det är tack vare dig som hon lever. Om du känner att du gjort rätt beslut för dig och Starla så är det rätt beslut och jag finns om du behöver någon som stöd :) <3

2011-03-13 @ 18:21:27
URL: http://hannamellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0